Invigning!

Igår var det invigning av skolan! Det blev både sol och mycket folk som kom, omkring 500 personer.Invigning av Språkskolans nya lokaler!
Tal och klipp av bandet. Jag skulle hålla ett kort tal, innan Ulf Nordwall från Peab och Håkan Martinell från Balticgruppen. Jag brukar inte vara nervös att prata inför grupper, men nu hade jag riktigt fladder i magen. Det kändes så stort och overkligt. Det som vi kämpat för så länge, en ny fin skola är verklighet. Jag har svårt att tro det är sant.Det är också en väldigt speciell känsla, eftersom det var jag och min man Jan som startade Språkförskolan för snart 20 år sedan. Han avled i våras, så han fick inte vara med om gårdagen. Men jag vet att han skulle ha varit oerhört stolt och glad.
Café Cupkake
Några cupcakes finns kvar, nån hamburgare också, men det mesta gick åt. Kul!
Om man ville fick man ge ett bidrag till Bris, eftersom vi bjöd på allt fika och burgare. Vi ska räkna ihop det på måndag, hoppas vi fick ihop en del till dem.
Skattjaktsstationer
Skattjakten med stationer var lite klurig, men jag tror alla som var med hittade allt till slut. Då fick man göra ett besök i skattkammaren för priser och kuponger till caféet och hamburgarna.
Aktiviteter
Hoppborgen hann jag inte med att prova, men det såg skojigt ut. Musikunderhållningen med “Par i Damer” var toppenbra, HannaPannaPirat hade som vanligt en lång kö vid sitt bord, hon gör så fina ansiktsmålningar. IKEA kom från Sundsvall med en egen fiskdamm, det uppskattade vi!
Det var sol, musik, picknick och trevliga människor. Tack alla ni som kom och all personal som hjälpte till att ordna denna toppendag.

invigningstalare
Håkan Martinell, VD Balticgruppen Fastighet AB. Siv Lundin, skolchef Språkskolan.
Margareta Rönngren, ordf. För- och grundskolenämnden Umeå Kommun.
Ulf Nordwall, projektledare PEAB.

Jag är också jätteglad över alla blommor och presenter vi fick 🙂
/Siv

This entry was posted in Skolbygge, Skolchefsbloggen. Bookmark the permalink.

One Response to "Invigning!"