Grundskolan för alla mellan 6-16 år

Vår grundtanke är att språk och kommunikation samt laborativa och kreativa inlärningssätt ska löpa som en röd tråd genom både förskola och skola.

Språkförskolan
för barn mellan 1-5 år

Vi vill ge alla barn en bra grund inför framtida lärande och satsar därför på tidigt språkinlärande som bl.a. ger kognitiva fördelar och stärker självförtroendet.

Bilder från Språkskolan

Bilder från SpråkskolanVi har i år inte kunnat ha något öppet hus och har därför nu gjort en digital rundtur där alla nya elever och intresserade kan ta del av hur det ser ut hos oss på Språkskolan.

Språkskolan i Umeå

Språkskolan startade sin verksamhet med förskola redan 1995 under namnet Umeå nya förskola. 2002 startade vi vår skolverksamhet på Olofsdal och bytte då även namn till Språkskolan. Efter att ha vuxit ur våra gamla lokaler flyttade vi 2014 in i helt nybyggda lokaler på Marielund/Olofsdal och sedan 2016 finns här också vår förskoleverksamhet med 6 avdelningar.

Språkskolan på 1 minut

Logga in

Logga in på Schoolsoft!

Logga in på NE Nationalencyklopedin

Logga in på Microsoft Office 365!

Logga in på ILT Inläsningstjänst!

Logga in på Exam.net!

Lediga tjänster

Alla lediga arbeten hos oss hittar du på platsbanken.

Temperatur just nu

Veckans matsedel

Support

På vår support-sida hittar du guider för våra digitala verktyg och en FAQ/”Frågor och svar”-sida där vi lägger ut svar på de vanligaste frågorna.