ILT Inläsningstjänst – Uppläsning av läromedel och böcker

Hos ILT Inläsningstjänst hittar du inlästa läromedel, lättlästa böcker, filmer och guider på flera språk. Smarta tjänster som gör vardagen lite lättare för dig som är verksam i skolan.

1. Klicka på knappen här under eller välj Logga in > Inläggningstjänst i topp-menyn.

På inloggningssidan väljer du att logga in med Office 365.

1. Ange din skol-e-postadress och klicka på “Nästa”. Ange sen ditt lösenord och klicka på “Logga in”.
  1. Du kommer nu in till din bokhylla. Om du eller din lärare har lagt till böcker åt dig så ligger de här.
  1. Klicka på fliken “Bibliotek för att se alla böcker som finns inlästa. Söker du efter en speciell bok kan du söka efter den i sökfältet.
    När du för musen över en bok, antingen i bokhyllar eller direkt i biblioteket, dyker en plus-knapp och en play-knapp upp. Plus-knappen lägger boken i din bokhylla och play-knappen öppnar boken.
  1. När boken öppnas har du kontroller för att spela upp, pausa och hoppa framåt och bakåt i boken nere i vänsterkanten.