NE.se – Skapa ett personligt konto

När man befinner sig på Språkskolans nätverk är man automatiskt inloggad på NE.se men vill man komma åt tjänsten hemma så behöver man aktivera ett konto.

1. När du är på skolan: Klicka på knappen här under eller välj Logga in > NE.se i topp-menyn.Klicka på “Språkskolan” överst till höger på sidan och välj “Logga in med personligt konto”.

1. Klicka på “Logga in med Microsoft”.
  1. Ett nytt fönster öppnas där du anger din skol-e-postadress och klickar på “Nästa”. Ange sen ditt lösenord och klicka på “Logga in”.

Inlogningsfönstret stängs nu och NE.se laddas med ditt namn (eller e-postadress) istället för Språkskolan. Klicka på namnet och välj “Logga ut”.

1. När du sedan befinner dig på andra nätverk, t.ex. hemma, kan du nu logga in genom att gå in på NE.se och klicka på Logga in-knappen och därefter logga in som i steg 2-3.