Språkskolan i media

Språkskolan i P4 Västerbottens Espresso 2009

När man gräver i sina lådor kan man hitta många roliga saker; som t.ex. detta live-reportage från Språkskolan i P4 Västerbottens program Espresso från januari 2009. Skolan har vuxit en del sedan reportaget gjordes och eleverna har blivit äldre men roligt med en återblick.

Posted in Språkskolan i media | Tagged , , | Leave a comment

Vi återinvesterar i vår framtid

Logo narviaterinvesterar

Som ett kooperativt företag inom skolan vet vi värdet av att kunna återinvestera eventuell vinst i vårt företag. Det utvecklar vår verksamhet, kommer våra elever till godo och framförallt: när vi återinvesterar vinsten investerar vi i vår framtid.
Vi medverkar i en nyproducerad film för att belysa vinsterna med kooperativt företagande, se filmen här under.
Hela filmen:

Posted in Språkskolan i media | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Informationsfilm från Coompanion

Som vi tidigare berättat vann Språkskolan titeln Årets kooperativ i Västerbotten. Nu har de gjort en film om kooperativt företagande där vi på Språkskolan fått äran att berätta mer om oss.

Posted in Språkskolan i media | Leave a comment

Reportage från Språkskolan i See-bilagan i VK

Lördagen den 14:e spetember följde det med en bilaga i Västerbottens-Kuriren. I denna bilaga fanns det med en artikel om Språkskolans inblandning i EU-projektet “Happiness and Harmony across Europe”. Hela tidningen finns att läsa här och artikeln finns på sidan 16. Det går också bra att klicka på bilden här under för att få upp artikeln i större format.
See-bilagan VK 2013-09-14

Posted in EU-projekt, Språkskolan i media | Tagged , , , , , | Leave a comment

Lärare från sju länder möttes i Umeå

Artikel om EU-mötet i publicerad i Umeå Tidning 11:e april.
Umeå Tidning 2013-04-11 Lärare från sju länder möttes i Umeå

Posted in EU-projekt, Språkskolan i media | Tagged , , , | Leave a comment

Greta – en levande historielektion

Artikel publicerad i VK 9:e februari.
VK 2013-02-09 Greta - en levande historielektion

Posted in Språkskolan i media | Tagged , , , , , | Leave a comment

Reportage i P4 Västerbotten

P4 Västerbotten hade i söndags ett inslag om EU-projektet “Happiness and Harmony across Europe” som Språkskolan är med i och var värdar för 17-22 mars 2013.

Posted in EU-projekt, Språkskolan i media | Tagged , , , | Leave a comment

Inslag i TV4 Nyheterna Umeå

TV4 Nyheterna Umeå hade idag, tisdag 19/3, ett inslag om EU-projektet “Happiness and Harmony across Europe” som Språkskolan, tillsammans med skolor från Norge, England, Belgien, Litauen, Cypern och Turkiet, är en del av. Projektets huvudsakliga syfte är att förbättra välmåendet för barn mellan 2 till 8 år och den här veckan är Språkskolan värd för det sista och avslutande mötet i projektet.

Posted in EU-projekt, Språkskolan i media | Tagged , , | Leave a comment

Språkskolan i media om nya skolan

Under det senaste dygnet har Språkskolans skolbygge fått en del uppmärksamhet i media. Här sammanfattar vi läget just nu:
Västerbottens-kuriren 2013-01-10Språkskolan i Västerbottens-kuriren 2013-01-10
SVT Västerbottensnytt:
Språkskolan var med i Västerbottensnytt i 19:15-sändningen på onsdagskvällen angående bygget av ny skola. Inslaget börjar 10:50 in i programmet och är tillgängligt till 16/1.
svtplay.se/video/950613/9-1-19-15
Sveriges Radio P4 Västerbotten
Även Sveriges Radio P4 Västerbotten har gjort ett inslag som går att lyssna på här:
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=5403850
Folkbladet 2013-01-10
Och här är en artikel i Folkbladet:

folkbladet.nu/345957/balticgruppen-bygger-skola-at-sprakskolan
Umeå Tidning 2013-01-10

Posted in Skolbygge, Språkskolan i media | Tagged , , , , , , , , , | Leave a comment